Organizacja pracy i sprzedaż trenera personalnego

Organizacja pracy i sprzedaż trenera personalnego
Adrian Markowicz, 12-08-2019

Każdy kto kiedykolwiek prowadził własną firmę wie, że nie jest to możliwe bez jasno określonego planu działania. Planując inwestycje tworzymy biznes plan, planując kwartał czy rok w firmie również musimy przyjąć jakieś założenia.

Trener personalny jest jednoosobową firmą i nie zależnie czy działa w ramach większej organizacji jak klub Fitness, sieć klubów czy prowadzi działalność gospodarczą  powinien mieć wytyczoną wizję rozwoju i pracy. Jedyny obiektywny raport dotyczący pracy trenerów na terenie całego kraju pokazuje, że średnio trener posiada jedynie 8 klientów na treningi!

 

 

Działając aktywnie w branży na wszystkich szczeblach managerskich jest to dla mnie sygnał, że większość trenerów personalnych w Polsce nie do końca ogarnia swój biznes. Powodów takiego stanu rzeczy może być kilka, ale najczęściej są dwa najbardziej powszechne:

  1. Zbyt mały wolumen ludzi przechodzi przez ręce trenera
  2. Zbyt mała skuteczność działania trenera w kwestii przedstawiania i zamykania oferty.

Dodać do tego można jeszcze brak jakichkolwiek prowadzonych statystyk, więc te same błędy są powielane wciąż. Z potrzeby rynku stworzyłem szkolenie dla już pracujących i dopiero startujących trenerów. Chciałbym podzielić się zdobywaną wiele lat wiedzą zebraną w pigułce. Dwa dni szkoleniowe podzielone na dzień teoretyczny oraz na praktykę w dniu następnym. Większość szkoleń przedstawia suchą wiedzę pomijając to co jest najtrudniejsze, czyli umiejętność wcielenia wiedzy w życie.

 

 

O sukcesie trenera w realiach pracy decyduje wiele czynników. Przede wszystkim musisz zdawać sobie sprawę co jest twoim produktem? Kto i dlaczego miałby go pożądać/potrzebować? Jak wykreować potrzebę lub klientowi ją po prostu uświadomić?

Poznasz realia pracy trenera i możliwości jakie stawia przed Tobą rynek.  Zobaczysz jak myślą sprzedawcy i jak gdzie ten sukces naprawdę się rodzi? Uświadomisz sobie, że Twój warsztat pracy daje ci jedynie możliwość bycia dobrym rzemieślnikiem jak jeden z wielu ale nie gwarantuje sukcesu. Czytaj dalej jeśli powyższe Cię zainteresowało!

Na Twój sukces w pracy z klientem wpływają dwie sfery:

  • Tzw. warsztat pracy, czyli umiejętności techniczno-organizacyjno-dietetyczne.
  • Sfera umiejętności „miękkich”, czyli interpersonalnych pozwalająca na kreowanie długoterminowych relacji trener-klient.

Sam/a odpowiedz sobie na pytanie czy Twoi klienci trenują z tobą kilka lat? Czy są twoimi przedstawicielami handlowymi polecając Ci kolejne osoby? Czy % skuteczności twojej konsultacji jest wysoki? Jeśli choć raz odpowiedziałaś/eś negatywnie to jest właśnie szkolenie dla Ciebie!

 

 

Tematyka szkolenia

Opiera się o kluczowe kompetencje potrzebne do zamykania sprzedaży (rozpoczynania współpracy) i kreowania relacji długoterminowych. O rozpoczęciu współpracy przede wszystkim decydują umiejętności miękkie takie jak:

  • komunikacja,
  • budowanie zaufania,
  • raportowanie mową ciała,
  • asertywność,
  • umiejętność wzmocnienia przekazu.

 

Szkolenie podzielone jest na 5 działów:

  1. Wstęp - realia pracy trenera, gdzie przedstawię kluczowe zagadnienia budujące świadomość pracy i jej celowość. Poznasz uwarunkowania prawne tego zawodu i odpowiedzialność jaka na tobie spoczywa. Poznasz SWÓJ produkt i nauczysz się go przedstawiać. Zobaczysz jak ważny jest tzw. „Mindset”, czyli umiejętne zaprogramowanie głowy do pracy.
  2. Psychologia pracy indywidualnej - to część poświęcona umiejętności profesjonalnego przygotowania i prowadzenie treningu od strony psychologicznej. Porozmawiamy o wspieraniu motywacji klienta poprzez odpowiednie działania oraz pracę tzw. trenera „mentalnego”.

Dowiesz się co to jest „Prime Performance” oraz „Flow” charakteryzujące mistrzów sportu.

Odpowiemy sobie na kluczowe pytania stawiane przez lata przez psychologów sportu a mianowicie:

  • Dlaczego?
  • Kto?
  • Jak?

W odniesieniu do pracy trenera osobistego.

  1. Trzecia część szkolenia poświęcona będzie komunikacji z podziałem na werbalną wraz z aktywnym słuchaniem i nie werbalną z jej wszystkimi składowymi. Dowiesz się jakie błędy komunikacyjne najczęściej popełniają trenerzy w kontaktach z klientami i je wyeliminować.
  2. Czwarta część poświęcona sprzedaż rozkłada na części pierwsze tajniki cyklu sprzedażowego zawierając kluczowe składowe jak np. analiza potrzeb prowadzona w sposób profesjonalny, przeprowadzanie formularza medycznego i prezentacja własnej oferty z naciskiem na jakość wykonania. Porozmawiamy również o schemacie, celowości i jakości prowadzonych konsultacji jako drogi do pozyskiwania klientów. Poznasz również przykładowe plany pracy określone w czasie i finansowe.
  3. W ostatniej, piątej części porozmawiamy o mowie ciała jako nośniku wielu przydatnych z perspektywy pracy i jej skuteczności informacji. Dowiesz się jak te informacje wykorzystywać i czego się wystrzegać aby nie zrazić klienta do siebie.

Drugi dzień szkolenia da nam możliwość treningu kompetencji miękkich w praktyce wraz z feedbackiem.

Pamiętaj najważniejszy jest auto-rozwój i doskonalenie umiejętności, podobnie jak codziennie ćwiczysz na siłowni aby twoje ciało/forma uwiarygodniały twoją wiedzę kompetencje miękkie również możemy trenować.

 

 

 

Więcej informacji o prowadzącym można uzyskać klikając w poniższe linki:

http://fitnessclinic.pl/portfolio-item/adrian-markowicz/

https://www.profi-fitness.com.pl/szkoleniowcy/adrian-markowicz

Umów się z doradcą
Skorzystaj z naszego doświadczenia umów się na bezpłatną konsultację.
Wypełnij formularz