Jesteś sportowcem? Wykrzesaj z siebie jeszcze więcej!

Jesteś sportowcem? Wykrzesaj z siebie jeszcze więcej!
Tomasz Leśnikowski, 08-05-2020

Niezależnie od tego, czy grasz w piłkę nożną, koszykówkę, siatkówkę, tenis, rugby.  Niezależnie od tego, czy pływasz, jeździsz konno, na nartach, na desce, czy uprawiasz sporty walki...Chcesz być coraz lepszy w swojej dyscyplinie sportu.

Na pewno zdajesz sobie jednak sprawę z tego, ile kontuzji zdarza się w Twoim sporcie. Zdecydowana większość urazów bierze się z zaniedbania wielu istotnych czynników, które składają się na Twój sukces.

Jeśli chcesz być ZDROWYM SPORTOWCEM, to musisz zwrócić uwagę przede wszystkim na kilka istotnych rzeczy, między innymi:

  • ile czasu zajmuje Twoja pojedyncza jednostka treningowa?
  • z jakich ćwiczeń składa się Twój plan treningowy i dlaczego trenujesz w taki sposób?
  • jak często trenujesz w ciągu tygodnia i w jaki sposób się regenerujesz?
  • czy odpowiednio się odżywiasz i suplementujesz?
  • czy stosujesz ćwiczenia akcesoryjne, prewencyjne dla każdej jednostki treningowej?
  • jaka jest historia Twoich kontuzji i czy obecnie czujesz jakiś dyskomfort?
  • czy Twój układ mięśniowo-powięziowy jest wystarczająco elastyczny?
  • czy potrafisz odpowiednio oddychać i generować siłę z tułowia do kończyn?
  • jakie efekty udało Ci się do tej pory osiągnąć?

 

 

Sam widzisz, że pytań na temat całokształtu Twojego treningu i funkcjonowania jest na prawdę wiele. Pamiętaj, żeby odpowiadać szczerze, zgodnie z własnym sumieniem. Patrząc przez pryzmat uprawianej dyscypliny sportowej należałoby skupić się w minimum 70% na przeciwdziałaniu kontuzjom i treningu prewencyjnym.

 

 

Wzmacnianie rotatorów stawu ramiennego, aktywacja mięśni z grupy core stability, prawidłowy oddech, stabilizacja bioder, trening nastawiony na rotacje - antyrotacje, zgięcie - antyzgięcie, wyprost - antywyprost, praca w różnych płaszczyznach, wyrównanie balansu strukturalnego między kończynami, wzmocnienie słabych ogniw, wyeliminowanie przykurczy i dysfunkcji, praca nad silnym i wytrzymałym kręgosłupem...

Dopiero jakościowy trening funkcjonalny nastawiony na celowość danej dyscypliny i pracy w funkcji danych mięśni przyniesie oczekiwane przez Ciebie rezultaty. To wszystko sprawi, że będziesz w stanie generować większą siłę i moc z korpusu do kończyn, przez co każdy ruch będzie o wiele bardziej efektywny. A to z kolei przybliży Cię do upragnionego sukcesu!